מטפלת סיעודית ישראלית

במסגרת חוק הסיעוד של הביטוח לאומי ולאחר הבדיקות הנדרשות מטעם הביטוח לאומי, מתקבלת החלטה בנוגע לזכאות המטופל.

בהתאם לזכאות הקשיש ובהתאם לצרכיו האישיים, מטפל או מטפלת סיעודית ישראלית יעבדו עם הקשיש במספר שעות שבועיות ובהתאם לתוכנית עבודה עם המטופל.

את המטפל או המטפלת הסיעודית ניתן לקבל במסגרת הזכאות לחוק הסיעוד, דרך חברות הסיעוד. העדיפות למטפלת ישראלית נובעת בעיקר בזכות התקשורת הבין אישית והשפה המשותפת בין המטפלת למטופל.

על מנת לבחור את המטפלת הסיעודית המתאימה והמקצועית ביותר יש לבחור בחברת סיעוד מנוסה ומקצועית.

חברת הסיעוד

חברות הסיעוד השונות מציעות שירותי סיעוד לקשישים ולאוכלוסיות נזקקות אחרות במסגרת חוק הסיעוד של המוסד לביטוח לאומי. 

חברות סיעוד בישראל מחזיקות מאגר של מטפלים ומטפלות סיעודיות, בעלות ההכשרה המקצועית המתאימה.

בבחירת חברת סיעוד חשוב לוודא כי חברת הסיעוד רשומה כחברה בעלת רישיון שזכתה במכרז של המוסד לביטוח לאומי.

אלמנטים נוספים שכדאי לקחת בחשבון הם ותק החברה, חברה מנוסה וותיקה צברה ידע ומקצועיות מתאימה, זאת בנוסף לעבודה מול לקוחות רבים לאורך השנים.

כדאי מאוד לקחת בחשבון המלצות מטעם קרובים וחברים בכל הקשור לבחירה בחברות סיעוד איכותיות. המלצות אלו יוכלו לאשר לנו כי מדובר בחברה מתאימה, וכך לסייע לנו בהחלטה.

התאמת מטפלת סיעודית למטופל

התאמה בין מטפלת סיעודית למטופל נעשית בביקור הבית הראשוני שנעשה על ידי עובדת סוציאלית מוסמכת או אחות מוסמכת של חברת סיעוד. במהלך הביקור, מתבררים הצרכים האישיים של המטופל וכך נעשית ההתאמה.

תפקיד המטפלת הסיעודית

תפקידי המטפלת הסיעודית כוללים טיפול אישי והשגחה, טיפול סביבתי, תקשורת ואינטראקציה.

תחום הטיפול האישי והשגחה כולל הלבשה והנעלה, היגיינה אישית, ניידות והפעלה, ערנות לשינויים במצב הבריאותי והשגחה על נטילת תרופות.

בתחום הטיפול הסביבתי מדובר בסדר וניקיון בסביבת המטופל (חדר שינה, אמבטיה, מטבח ועוד), הכנת אוכל, כביסה, סידורים, קניות וליווי. ההמלצה אומרת כי על הטיפול הסביבתי על כל מרכיביו, צריך להוות כמחצית מסך כל הזמן אשר מוקדש לטיפול.

תחום התקשורת ואינטראקציה כולל קיום שיחה עם המטופל, התייחסות למצבו וקיום קשר רציף עם משפחתו.

פיקוח ובקרה על עבודת המטפלת

לאחר בחירת המטפל, מומלץ מאוד ללוות את המפגשים הראשונים בין המטפלת למטופל, ולוודא כי המטופל מסתדר עם המטפלת.

אנו ממליצים על ביקורים של המשפחה בתדירות גבוהה גם בהמשך התהליך, זאת על מנת לפקח ולוודא כי הטיפול מתקדם בצורה חיובית.

חשוב מאוד גם לשמור על קשר רציף עם חברת הסיעוד המעסיקה את המטפלת או המטפל, היא אחראית על תפקודם של המטפלות, לכן תפקידה לסייע בפתירת כל בעיה.

גם במידה וקיימת אי שביעות רצון ממטפלת סיעודית, יש לפנות לחברת הסיעוד על מנת שהיא תוכל להחליף מטפלת, ולהתאים מטפלת או מטפל סיעודי אחר.

לסיכום, בחירת חברת סיעוד ומטפלת סיעודית ישראלית בהתאם לחוק הסיעוד, הוא הליך שיש לבחון על פי הפרמטרים חשובים בהם דנו.  הליך זה חשוב, וזאת על מנת להתאים בצורה הטובה ביותר בין המטפלת לצרכי המטופל.

חברת מוריה שירותי סיעוד מפעילה פיקוח ובקרה שוטף על עבודת המטפלת לקשישים, זאת באמצעות שיחות טלפוניות ובביקורי בית שוטפים בבית המטופל. הפיקוח נעשה לשם בחינת טיב השירות ודאגה לקיום צרכי המטופל.

במצבים בהם החברה מבחינה בשינוי לרעה אצל המטופל או המטופלת, היא דואגת מיד לדווח לבני המשפחה.

לחצו כאן לרשימת סניפי הסיעוד.

מטפלת סיעודית ישראלית

אנשים שקראו מאמר זה התעניינו גם ב:

מה זה חוק סיעוד

איך מתמודדים עם קשיש סיעודי

מטפלת סיעודית לקשישים