צור קשר

להורים שלך מגיע יותר!

השאירו פרטים ונחזור אליכם בהקדם

    כמה עולה בית אבות סיעודי?

    עלות בית אבות סיעודי איננה אחידה ומושפעת משורה ארוכה של היבטים, ביניהם המיקום הגיאוגראפי של המוסד, מגוון הפעילויות שהוא מציע, טיב התנאים שלו, צרכים ספציפיים של הקשיש, ועוד.

    לחץ לבדיקת עלות בית אבות סיעודי קרוב

    אמנם כל חברה גובה עבור בית אבות סיעודי מחירים שונים, ואמנם ישנם הבדלים בין המוסדות, אבל העיקרון זהה: מדובר במוסד המיועד לאנשים קשישים שמפאת מצבם הפיזי ו/או הקוגניטיבי נדרשים להשגחה ולסיוע צמודים. מבחינה רשמית, מוסדות אלו מיועדים למי שבמבדקי ה- ADL להערכה תפקודית נמצאו עונים על הקריטריונים של מצב סיעודי. זהו מצב בו הבריאות והתפקוד של האדם הינם ירודים בשל מחלה, תאונה או כל ליקוי בריאותי, מה שלא מאפשר לבצע עצמאית פעולות בסיסיות של חיי היומיום, לרבות:

    • אכילה ושתייה.
    • שליטה על סוגרים.
    • ניוד.
    • רחצה.
    • לבישת בגדים ופשיטתם.
    • שכיבה וקימה.

    כאשר הקושי הוא לפחות ב-50% מהפעולה. כאמור, גם מצב קוגניטיבי עשוי לעמוד בקריטריונים, כאשר לבתי אבות סיעודיים מגיעים אנשים שמתמחים בתחום בריאות הנפש קבעו שהם סובלים מתשישות נפשית. מדובר בפגיעה קוגניטיבית וירידה ביכולות אינטלקטואליות, באופן מצריך השגחה צמודה לאורך רוב היממה.

    סוגיית העלויות של בית האבות הסיעודי

    בתי אבות סיעודיים מספקים למאושפזים תנאים נוחים, יחס חם ואווירה שקטה, אך הם גם נבדלים זה מזה בכמה פרמטרים אשר משפיעים על המחיר. כך לדוגמא, עובדה ידועה היא שבתי אבות סיעודיים במרכז הארץ גובים מחירים גבוהים יותר בהשוואה לבתי אבות סיעודיים בפריפריה. זוהי תוצאה פשוטה של ביקוש והיצע שכן מרבית אוכלוסיית ישראל מתגוררת במרכז ואנשים רוצים לשכן את יקיריהם במוסד קרוב למקום מגוריהם.

    פרמטר נוסף שמשפיע על העלויות הוא טיב הפעילויות והתכנים בבית האבות. אמנם, כל בית אבות המכבד את עצמו מציע מגוון תכני העשרה ועניין לדייריו, אך בכל זאת קיימים הבדלים מבחינת תדירות ואיכות פעילויות התרבות והחברה, החוגים, החגים וכן הלאה.

    מעבר לכך, ישנם גורמים המשתנים בהתאם לצרכיו של הדייר ובאם הם מכוסים על ידי בית האבות כגון טיטולים ותרופות. יחד עם זאת, ראוי להדגיש כי התשלום עבור בית אבות סיעודי יכול להיות מכוסה במידה לא מבוטלת על ידי המדינה, וזאת באמצעות אישור משרד הבריאות (קוד) שאותו מקבלים אנשים סיעודיים או תשושי נפש.

    טווח מחירים

    כיום בישראל ישנם למעלה מ-500 מוסדות המטפלים בקשישים ובתשושי נפש, חלקם בבעלות פרטית, וחלקם בבעלות ציבורית או ממשלתית. בהתאם לכך, ובהתאם לאופי המקום, מיקומו בארץ והשירותים המוצעים בו, ישנם הבדלים במחירים בין המוסדות השונים. טווח המחירים נע בין 24000-8000 ₪ לחודש.

    מימון וסיוע סיעודי

    מימון הוצאות האשפוז בבית אבות סיעודי הוא באחריות הקשיש או\ו משפחתו. קיימת אפשרות לקבל סיוע במימון האשפוז על-ידי משרד הבריאות, בהתאם לכללים שנקבעו מראש. סיוע זה נקרא “אשפוז בקוד”/ “קוד סיעודי”, והוא ניתן בהתאם לתוספת השלישית לחוק ביטוח בריאות ממלכתי, אשר הינו כפוף לתנאי משרד הבריאות.

    על פי החוק, זכאי קשיש סיעודי או תשוש נפש לעזרה במימון האשפוז בבית אבות וזאת במקביל להשתתפות עצמית של הקשיש או בני משפחתו, בהתאם לגובה הכנסותיהם במעמד האשפוז. קבלת סיוע מותנה בבחירת בית חולים סיעודי או גריאטרי הקשור עם משרד הבריאות בהסכם מתאים ותקף וכן בעל רישיון בר-תוקף ממשרד הבריאות.

    תהליך קבלת סיוע כולל מספר שלבים, שהשלב הראשון הוא פניה ראשונית ללשכת הבריאות הקרובה למקום מגוריו של הקשיש. במקרה של חולה המוגדר כסיעודי מורכב, קופת החולים היא המממנת העיקרית של הוצאות האשפוז וההשתתפות העצמית של בני המשפחה בדרך כלל נמוכה יחסית.

    השוואת מחירים של בתי אבות בישראל

    בתי אבות הם לא מוצר מדף סטנדרטי, לא ניתן לבצע לגביו השוואת מחירים רגילה. יש כאלה שבוחרים את בית האבות על סמך המחיר, אך מה לגבי הפרמטרים האחרים? בתי אבות כמעט אף פעם לא יהיו זהים אלה לאלה, כתוצאה מכך השוואת מחיר רגילה לא תהיה נכונה עבורם. אז מה כן תוכלו לעשות כאשר תרצו לעשות בחירה חשובה? יש כמה משתנים שחובה לבדוק אותם כאשר בוחנים בית אבות כזה או אחר. במאמר זה נציג לכם אילו משתנים צריך לבדוק כאשר מבצעים השוואת מחירים בין בתי אבות כך שההשוואה שלכם תהיה נכונה ומדויקת. לא תרצו למצוא את עצמכם במצב שבו תגלו כי עשיתם בחירה שגויה רק בדיעבד.

    מיקום בית האבות

    המיקום של בית האבות יכול לספר הרבה מאוד אודותיו עוד לפני שנכנסתם לתוכו. יש כאלה שיעדיפו לחפש בית אבות בעיר מסוימת, עיר שאותה מכירים ומזוהים איתה. עבור אנשים קשישים שנכנסים לבית אבות, שינוי מהותי עשוי להיות פחות טוב מאשר תדמיינו. בו בזמן הילדים והנכדים ירצו לדעת כי ניתן יהיה להגיע בקלות לבית האבות. לא פעם תרצו לקפוץ לבקר, דבר שיחייב אתכם לוודא כי בית האבות לא רחוק מאוד. ישנם בתי אבות בכל הארץ, מהבחינה הזאת זה לא עניין שאמור להגביל אתכם יתר על המידה.

    המתקנים במקום עצמו

    עוד הבדל בין בתי אבות בא לידיי ביטוי מבחינת המתקנים שתמצאו בהם. זוהי טעות לחשוב כי בכל בית אבות תמצאו בדיוק את אותם המתקנים שראיתם בבתי האבות האחרים. כל בית אבות מנסה להבדיל אותו מהשאר, בין היתר על סמך המתקנים שנמצאים בתוכו. השאיפה שלכם תהיה למצוא בית אבות נעים ומתקדם, כזה שהמתקנים בו מספרים מה הוא מסוגל לתת. אם בבית האבות תמצאו מתקנים מיושנים ורעועים סימן שהמקום לא באמת חושב על טובת הדיירים בו. גם מבוגרים שמגיעים לבית אבות רוצים לדעת כי הם מקבלים מעל ומעבר מהמצופה.

    המיומנות והניסיון של הצוות

    כאשר אתם עוזבים את בית האבות, הצוות הוא זה שנשאר לטפל ביקירכם. מה שאומר שתרצו לדעת כי השארתם את אותו אדם בידיים הכי טובות והכי מסורות שיש. מראש יהיה עליכם לבחון מי הם אנשי הצוות שאמורים לטפל בו, עד כמה הם מנוסים ומקצועיים. תוכלו לבצע השוואה בבעלי התפקידים בין בית אבות אחד לבין בית אבות אחר. אם תמצאו אנשי צוות אחרים שלא נמצאים בבתי אבות דומים – סימן שהרמה גבוהה יותר. יקירכם יוכלו לקבל טיפולים חדשניים ומותאמים אישית, דבר שלא ניתן להגיד על כל בית אבות שאליו תגיעו. בסוף תרצו להיות רגועים כאשר אתם ממשיכים בשגרת היום שלכם, זה יקרה רק עם צוות מסור ואמין.

    החדרים בתוך בית האבות

    מבוגרים שמגיעים לבית אבות צריכים לדעת כי הם אינם יורדים בתנאי המחייה. בסופו של יום החדרים ותנאי המחיה הכלליים צריכים להיות טובים, גם אם זה מעט שונה ממה שהיה קיים בעבר. בתי אבות שלא מתחזקים את החדרים ואת שאר אזורי המחייה צריכים להילקח בערבון מוגבל. אם תנאי המחייה והחדרים יהיו טובים, תראו איך יקריכם פורחים במקום שאליו הם הגיעו. מצד שני עם תנאי מחייה ירודים ההידרדרות עשויה להיות מהירה ממה שאתם מסוגלים לתאר או לעלות בדעתכם. שווה לבדוק את החדרים ואת תנאי המחייה במספר מקומות שונים כדי לקבל פרספקטיבה מדויקת.

    המלצות של אנשים אחרים

    כדי שתוכלו להיות רגועים לגמרי יהיה עליכם למצוא בתי אבות עם המלצות רבות. המלצות שניתנות על ידי בני משפחה שהכניסו את יקיריהם לאותו בית אבות בדיוק. אם לבית אבות מסוים יש כמות גדולה של המלצות סימן שהוא עושה את העבודה בצורה טובה. אם לבתי אבות אחרים יש כמות מועטה של המלצות, זה מיד אמור להדליק לכם נורה אדומה. המלצות על בית אבות כזה או אחר ניתן למצוא בקלות ברחבי הרשת. אינכם צריכים להתאמץ במיוחד או לחפש באופן מאסיבי עד שתגיעו לכמות נרחבת של המלצות או כל חוות דעת אחרת. אם אינכם מוצאים המלצות על בית אבות מסוים זה גם אמור להיות חשוד בעיניכם – כנראה זה נובע מסיבה מסוימת.

    לפרטים נוספים בנושא

    מעוניינים בפרטים נוספים על בית אבות סיעודי, מחירים, שירותים, אנשי הצוות, מיקום ועוד – מוזמנים לפנות אל הצוות שלנו.

    בבתי האבות הסיעודיים שלנו מועסק צוות רפואי איכותי ומקצועי, אחיות וציוד מקצועי מתקדם, והדיירים נהנים מסביבה תומכת, נוחה ונעימה המסייעת בביצוע פעולות היומיום. למידע נוסף לגבי עלות בית אבות סיעודי ולקבלת הכוונה מקצועית פנו אלינו דרך האתר או בטלפון 9078*.

    מה צריך לקחת בחשבון בהשוואת מחירים לבתי אבות?

    יש לקחת בחשבון את המשתנים העיקריים הבאים:

    • מיקום המוסד.
    • המתקנים שבית האבות מציע.
    • מספר מיטות.
    • מספר אנשי צוות פר שוהה.
    • מיומנות אנשי הצוות.
    • תפריט והוויה.

    מיהם מתי האבות המומלצים ביותר?

    קבוצת מוריה הינה רשת בתי אבות בפיזור ארצי המעניקה סביבה בטוחה לדיירים. מוריה מומלצת מאוד לאור הניסיון, המבנים והצוות הנדיב.

    מאמרים נוספים

    Card image
    התמודדות היומיומית עם אנשים במצב סיעודי

    מטפלת סיעודי היא אשת מקצוע שתפקידה לא פשוט. ההתמודדות היומיומית עם אנשים במצב סיעודי, דורשת...

    המשך קריאה >
    Card image
    בית מגורים אשר מאפשר תחושה של בית

    בית אבות בצפון- הוא בית מגורים הקיים בצפון הארץ מעפולה ועד כפר הוורדים, אשר מאפשר...

    המשך קריאה >
    Card image
    בית רקנאטי מקבוצת מוריה

    בשכונת וילות קטנה ושקטה בפתח תקווה שוכן לו דיור מוגן בית רקנאטי מקבוצת מוריה, סמוך...

    המשך קריאה >
    Card image
    איך בוחרים דיור מוגן?

    מעבר לדיור מוגן הינו החלטה חשובה ביותר שתגדיר את עידן הזהב שלכם על כל היבטיו...

    המשך קריאה >
    Card image
    מטפלת סיעודית לקשישים

    קשישים רבים זקוקים בשלב זה של חייהם לעזרה חיצונית בשל מחלה, ניתוח, פציעה או קושי...

    המשך קריאה >
    Card image
    מה זה רפורמה בסיעוד?

    הרפורמה בסיעוד הינה תכנית סיעוד חדשה שנכנסה לתוקף בנובמבר 2018. במסגרת הרפורמה, נוספו לגמלת הסיעוד רמות נוספות,...

    המשך קריאה >
    Card image
    שירותי טרום סיעוד

    הגשת בקשה לגמלת סיעוד עלולה להיות תהליך ארוך ועבור חלק מהקשישים זו יכולה להיות בעיה,...

    המשך קריאה >
    Card image
    מטפלים סיעודיים, איך לבחור את המטפל הנכון

    הגיע הזמן שהוריכם צריכים מטפל סיעודי? בשנת 1988 נחקק בישראל חוק סיעוד שמעגן את זכותם של אנשים הזקוקים...

    המשך קריאה >